جزییات خبر

دوشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۱۸۵۸۱۴
گزارشگر : ۴۸۷
سرویس اجتماعی
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد خبر داد:

ارائه پنل مدیریتی مددجویان کمیته امداد به نمایندگان مجلس

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از ارائه پنل مدیریتی مددجویان کمیته امداد به نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند به صورت لحظه‌ای خدمات کمیته امداد به مددجویان را رصد و پیگیری کنند.

ارائه پنل مدیریتی مددجویان کمیته امداد به نمایندگان مجلس
(دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰) ۱۵:۵۷
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جعفر صباغیان در نشست خبری با تبریک فرا رسیدن روز مجلس، بر جایگاه قوه مقننه در ساختار جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی طبق اصل 71 قانون اساسی می‌تواند در همه امور اقدام به وضع قوانین کند و نقش نظارتی خود را بر دولت و دیگر دستگاه‌ها در چارچوب قانون پیاده کند.
 
وی با یادآوری رشادت‌های شهید مدرس افزود: صلابت و ایستادگی شهید مدرس در دفاع از حقوق مردم بی‌مانند بود و در مجلس ستم‌شاهی ندای مظلومان و نماینده واقعی مردم تحت ستم بود.
 
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با تقدیر از نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رفع محرومیت‌ها خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم افرادی دغدغه‌مند نسبت به مردم در حوزه‌های مختلف هستند و به ویژه در تصویب قوانین مختلف در کنار کمیته امداد و محرومان هستند.
 
صباغیان با بیان اینکه کمیته امداد وکیل مدافع حقوق نیازمندان در مجلس است، اضافه کرد: در وضع قوانین، تعیین بودجه‌ها، طرح‌ها و لوایح، با همکاری نزدیک با نمایندگان، تلاش می‌کنیم با ارائه نقظه نظرات کارشناسی به کمیسیون‌های تخصصی یا در صحن علنی، بهترین شرایط برای اقشار نیازمند رقم بخورد.
 
وی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط میان کمیته امداد و مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در موضوعات مختلف همچون جهیزیه، اشتغال، تامین مسکن و ... تقاضای خود را برای افزایش بودجه به نمایندگان ارائه می‌کنیم و امیداریم با شفاف‌سازی منابع و مصارف اعتبارات و تبیین اقدامات انجام شده در راستای محرومیت‌زدایی، شاهد رشد اعتبارات محرومان در بودجه 1401 باشیم.
 
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پل ارتباطی بین مردم و کمیته امداد و خط مقدم محرومیت‌زدایی هستند، گفت: در سال 99 تعداد 29 هزار 600 مورد درخواست از سوی نمایندگان به کمیته امداد ارجاع شد که در 28 هزار مورد اقدام مقتضی برای نیازمندان انجام شد. همچنین در 6 ماهه سال جاری بیش از 16 هزار مورد پرونده مردمی از سوی نمایندگان به این نهاد رسیده که 13 هزار و 390 مورد آن به نتیجه رسیده است.
 
صباغیان از ارائه پنل مدیریتی کمیته امداد به نمایندگان در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌های این نهاد خبر داد و افزود: با استفاده از این پنل، نمایندگان مجلس می‌توانند به صورت لحظه‌ای خدمات ارائه شده به نیازمندان را مشاهده و پیگیری کنند.
 
وی معافیت یکی از فرزندان مددجویان از خدمت سربازی و معافیت از هزینه‌های دادرسی را از نمونه‌های همکاری کمیته امداد با مجلس در راستای وضع قوانین به نفع محرومان دانست و تاکید کرد: طبق تفاهم‌نامه دفاتر پیشخوان قضایی، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه‌های ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان قضایی معاف هستند.
 
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه کمیته امداد مکلف بود سالانه 70 هزار شغل برای مددجویان ایجاد کند، اظهار کرد: کمیته امداد تنها در سال گذشته 200 هزار فرصت شغلی با 4900 میلیارد تومان اعتبار ایجاد کرد و در سال جاری نیز با تصویب 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی مجلس، 300 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
 
صباغیان گفت: برای سال آینده نیز راه‌اندازی 500 هزار شغل از سوی شورای عالی اشتغال به کمیته امداد ابلاغ شده است که برای این منظور 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بودجه 1401 مورد نیاز است.
 
وی با تاکید بر ضروروت تقویت اعتماد مردمی به عنوان سرمایه اصلی کمیته امداد، خاطرنشان کرد: چندین برابر بودجه مصوب دولت و مجلس، از کمک‌های مردمی جمع‌آوری و برای محرومان هزینه می‌شود و نباید اجازه دهیم این اعتماد خدشه‌دار شود.
 
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد توانمندسازی و کاهش جمعیت تحت حمایت را رکن اساسی در سیاست‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: رفع کامل فقر نیازمند مهار تورم، بالا بردن ظرفیت‌های اقتصادی کشور از طریق اقتصاد مقاومتی و اصلاح سیاست‌های کلان پولی و بانکی و مالیاتی است.
 
صباغیان به همکاری کمیته امداد با وکلای نیکوکار پرداخت و افزود: وکلای نیکوکار در میز خدمت در تمامی ادارات کمیته امداد در سراسر کشور مستقر هستند و به ارائه خدمات رایگان حقوقی و قضایی به مددجویان و نیازمندان می‌پردازند.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد برای ارتقای خدمات این نهاد به مددجویان، تاکید کرد: این سامانه تا پایان سال نهایی می‌شود و همه خدمات کمیته امداد در این بستر شفاف ارائه خواهد شد.
 
انتهای پیام
 
 
 
تعداد بازدید : ۸۲۵
(دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰) ۱۵:۵۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید